Oh happy days!

Igår så red jag ut på Rustica. Jag och Elin red till slottet och galopperade på galoppbanan. Jag gjorde ordentliga tempoväxlingar och galopperade rätt länge. Blev ett ordentligt konditionspass där jag även fick henne mer aktiverad i galoppen! Det var vår i luften, sol och varmt!! :) Lägger upp lite bilder imorgon. 
Tessan red jag i ridhuset. Ställde fram "sockerbitshinder" på relaterade avstånd, både på rak och bruten linje. Sen satt jag och varierade galoppsprång där emellan. Tanken var att vi ska hitta varandra lite mer och att kommunikationen ska fungera smidigare. Kunde variera mellan 6 och 9 språng. Jag bestämde innan vilket antal jag skulle rida på och höll den planen. Ingen komplicerad övning i sig men man kan träna på mycket! Rakriktning, balans, att hästen ska landa på det ben man vill osv. 
Igårkväll gick vi ut också. Vi är ju i princip lediga och våra kompisar från skolan har sportlov. Det blev en kul kväll mitt i veckan!
 
Idag trimmade jag Rustica i ridhuset. Igår kollade jag på när väldigt duktiga ryttare tränade för Jens och då samlade jag massa inspiration och passet idag blev jättebra! Fokuserade på att få fram henne till högertygeln, hennes svaga sida, och att kunna böja henne i kroppen för skänklarna och vikten. Hon blev väldigt lösgjord och härlig att sitta på! Känns som att jag kom ett steg längre i markarbetet idag!! :)
Tessan hopptränade. Vi hoppade bana med en del knepiga svängar. Vända upp kort och så. Även relaterade avstånd och kombination. En ganska vanlig bana helt enkelt fast lite extra knepig på vissa ställen. Tessan var fin, även om vi fortfarande får lite kommunikationsmissar, fast det blir bättre och bättre! Hon är väldigt känslig och hon lyssnar på varenda liten signal. Vilket är bra, men ibland lyssnar hon liksom mer än vad jag hade tänkt mig, eller på ett annat sätt eller ja.. Men det blir som sagt bättre och bättre. 
 
Vädret är helt fantastiskt här nu, perfekt temperatur och sol! Så fint :) Lägger upp lite bilder imorgon! 
God natt :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0