Imagine

Sitter just nu på körskolan i Katrineholm. Åkte hem igårkväll för att åka hit idag, har 3 lektioner och efter det ska jag rida rocksina! :) i eftermiddag åker jag tillbaka till Strömsholm och rider dom två pållarna :)
Tessan tog det lugnare måndag och tisdag, igår trimmade jag på igen! Hon var väldigt fin! :)

Rustica hopptränade i tisdags. Vi tränade på att få koll på galoppen, kunna rida på långa och korta språng, på böjda och raka spår osv. Det gick väldigt bra! I början var hon lite för taggad men sen lyssnade hon bättre :) vi hoppade lite extra och lite högre eftersom att vi inte skulle ha någon hoppträning idag (torsdag). igår longerade jag henne lite, samt gick i backar med inspänning och tränade lydnad från marken. Eller snarare kollat av så att allting funkar. Hon vet hur det går till nu ;) stanna när jag stannar, gå när jag går, backa när jag backar. Gå undan och följa efter. Endast för kroppsspråket. Hon kan det där nu.
Det ska bli så kul att rida rocksina sen! Men först ska jag ju alltså köra lite bil :)

Ikväll tror jag att jag hinner ladda upp lite bilder och filmer från tävlingen i helgen också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0