We'll be coming back

( Det här inlägget skulle ha publicerats igår)
De senaste dagarna har varit riktigt hektiska och långa! Det har inte funnits tid till något annat än skolan, hästarna, äta & sova i princip. Men det har gått bra! Hästarna går fint och så :)
Idag red jag alla 3. Först ut var remonten- Snöret. Vi red till galoppbanan, alla unghästarna. Syftet var bl.a. att få framåtbjudning och att hästarna skulle kunna gå både först, sist och i mitten. Dom var duktiga, även om vissa hade det lite för kul. Snöret, som är åt det sega hållet i vanliga fall, blev iallafall väldigt fin av detta! :)
Sen var det hoppträning med Rustica. Vi började med markarbetsövningar. Bockar, kunna landa i rätt galopp bl.a. Även bock innan hinder och kunna rida på fem korta eller fyra normala, ut över oxer. Där blev Stickan jättefin när jag fick ordentlig tag på galoppen! Hon hoppade till och med så att jag knappt satt kvar en gång, när jag red på fem korta men mycket aktivitet i bakbenen..
Sen hoppade vi. Studs och fyrkombination, och lite andra övningar. Stickan blev jättefin! Så himla nöjd med henne idag! Fick verkligen koll på galoppen, vilket jag tycker är svårt på henne. Hon har en väldigt stötig galopp och blir lätt spänd.. Nu blev hon lösgjord och jag kunde rida med den aktivitet jag ville osv.
Tessan var sist ut, hon gick också på galoppbanan idag! Jobbade henne i galopp och hon blev också fin! Hon tyckte att det var roligt också :) duktig!
Den var dagens ridning! :) och skolschema överhuvudtaget :)
Bra dag!
God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0