Inspiration!

YouTube är väl en fantastiskt bra grej egentligen? Jag använder det jättemycket för att hitta videos som inspirerar mig. Duktiga ryttare, kan sitta länge och titta och försöka ta efter det jag tycker är bra!
Jag har faktiskt lite olika favoritvideos som jag använder som inspiration för varje häst.
 
Rustica: Alma Ranebo & Marion Zeta.
Brukar tänka på Marion Zeta när jag rider Rustica. Trycket, sprången, spänsten...
 
Rocksina: Patrice Delaveau & Ornella Mail.
Kvicka fötter! Lite elektriskt nästan, Rocksina ska vara kvick för alla hjälper. Hon får också gärna gå med huvudet lite högt.
 
 Tethys: Malin Baryard-Johnsson & Reveur de Hurtebise.
Rytmen & små hjälper. Det hela ska se lätt ut. Och bentekniken såklart, perfekt!
 
Själv vill jag rida som Penelope Leprevost! Tycker att hon har en helt fantastisk sits och position för det första! Rider väldigt snyggt. Och så får hon hästarna så fint med sig. Allt ser enkelt och harmoniskt ut!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0