These times are hard, they're making us crazy.

Torsdag, fredag, lördag och söndag har gått sen sist. Torsdag och fredag förberedde jag mina två för tävling. Tessan tränade hoppning torsdag och markarbete fredag. Under hoppningen i torsdags hann vi dock inte med sista rundan då en tjej i min grupp ramlade av, fick hästen över sig och fick åka ambulans från röda ridhuset. Det såg läskigt ut med hon klarade sig med en hjärnskakning som tur var. På tävlingen hoppade Tessan felfritt i 110 och rev ett räcke i 120. Dock var den 120-rundan den runda då jag har haft bäst känsla på henne. Så jag är nöjd.
Rustica tog det lugnt torsdag och fredag istället. På torsdagen gick hon i skogen och klättrade samt joggade och på fredagen promenerades hon bara. Hon gick felfritt i 120 och hade två ner i 130. En medelmåttig tävling. Har inte så mycket mer än så att säga än att vi nu tränar på, har lite vintervila, tränar på igen och kommer tillbaka till våren 2013. Tessan har en tävling kvar.
Torsdag och fredag red jag också en remont som heter Santiago. Vi tränade lösgjordhet och skänkelvikningar bl.a. Det var kul :)
Idag, söndag, har jag haft sovmorgon. Helt otroligt faktiskt. Sov bort halva dagen och sen slöade jag i soffan. Har dock svårt att bedömma om jag blev något piggare eller bara tröttare. Just nu känns det som alternativ 2. Nu är det 5 veckor till jullovet och jag har ju klarat av det här förut. Så det är bara att kämpa!
Snöret (Linedance):


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0