Stay ahead.

Den här dagen har varit en riktigt bra skoldag! Har lärt mig mycket bra om mycket! Började dagen med dressyrdemo, tema rakriktning. Därefter hade vi lektion för Nina- skolveterinären. Hon är så himla bra och inspirerande att lyssna på! Hela klassen sitter med ögon stora som tefat varje gång! Idag pratade vi och tränings- och stressrelaterade skador. Mest om magsår som är väldigt vanligt på hästar idag. Det finns stor okunskap om det ämnet så det är bra att vi får lära oss om det. Vad det beror på, hur man förebygger, symptom osv.. Därefter var det unghästlektion och jag red snöret! Vi dressyrade i röda. Efter det sadlade jag på Rustica och hopptränade för Daniel. Stickan fick allt jobba på ordentligt idag och det blev ett riktigt bra pass!! Jag tycker att en bra träning är inte när allt går bra och man får höra hur duktig man är, en bra träning är när man har fått kämpa, ge sig på något man inte riktigt behärskar än, så att det sker en utveckling!
Sedan har jag också motionerat Tessan och Rose, en häst som tillhör Alexandra i min klass! Hon var väldigt rolig att rida! :) det blev alltså en lång, innehållsrik dag. Vart och när får man såhär lärorika dagar varje dag utanför Strömsholm??! Var finns såhär mycket kunskap om dressyr, hoppning, unghästar, hästskötsel mm samlad på ett och samma ställe utanför den här bubblan?! I verkligheten liksom. Tills jag kommer dit så suger jag åt mig all kunskap som en tvättsvamp. Varje dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0