Sen onsdagskväll.

Då var jag här igen, en lång onsdag som vanligt! Idag var det fullt schema från 7 till 22, först morgonmocka, promenera hästarna och ut i hagen. Efter det skolan, eftersom att vi bara går i "riktig" skola två dagar i veckan så har de proppat dom fulla för att vi ska hinna med alla ämnen, så det blir inte mycket vila mellan lektionerna. Efter skolan stallet igen fram till 22, sen in och äta som en häst ;).. Tessan hade en ganska lugn dag. Hon duschades ordentligt med schampo, hon har sån vinterpäls att det är svårt att komma åt all smuts med bara borstning. Sen var veterinär-Nina och tog blodprov på henne och utöver det så skrittades hon :) Rustica däremot trimmade jag ordentligt. Hon var lite för pigg på hoppträningen igår, hon tog det ju lite lugnare i helgen, så nu fick hon ett riktigt pass så får jag förhoppningsvis igen det imorn! :) hon gick fint men det krävdes en del arbete. Jag gav mig inte, utan red tills hon blev bra. Det fick ta den tid det tog :) jag tycker att det är viktigt, att göra sitt bästa varje dag och göra det som krävs! Även om det betyder att man kommer in sent. Något bra ska man ju ha ut av dagen :)
Igår så longerade och red jag en remont, longerade Tessan som börjar lära sig mitt system väldigt bra nu, och hopptränade för Niclas haking. Vi fick vara ryttare på B-tränarkurs och jag fick då rida för honom. Han var superbra och jag skulle absolut vilja rida för honom igen i framtiden :) Rustica gick bra men var som sagt lite väl pigg ;) vi fick iallafall både bra beröm och väldigt bra saker att jobba på!

Nu börjar julstämningen sprida sig lite här. Idag har det snöat, vi har fått upp lite julpynt och husmor har delat ut chokladjulkalendrar! Lite mysigt :)
Det här är vårat vardagsrum ikväll:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0