If you don't like something, change it. If you can't change it, change your attitude.

Den här dagen började med morgonfodring och stalltjänst. Därefter var det dressyrdemo som handlade om schvung, ett ganska krångligt begrepp som var bra att få koll på! Dom gick igenom vad det var och hur man förbereder och utbildar hästen för det.
Efter det körde vi traktor i äkta bonne-anda! Så nu kan jag det också!
Remontridningen idag var väldigt rolig. Snöret gick som aldrig förr, han blir bara finare och finare! Idag jobbade vi på eftergift i innersidan och det gick bra. Så kul :)
Tessan gick hoppträning för anna-clara. En väldigt bra träning! Vi jobbade bl.a. över bom-hinder på relaterade avstånd och varierade antalet språng emellan. Tessan var kanonfin! Igår på dressyren märktes det vekligen att hon hade vilat ett tag, det var en del att rida igenom och hon var lite ovillig, men idag var hon bra igen! Det gick ju rätt snabbt :)
Rustica joggade jag idag och jobbade lösgörande. Hon blev riktigt fin och fick ett riktigt gung i traven! Jobbade över travbommar också och ville att hon skulle vila lite på steget över varje bom, och vänta. Det gjorde hon bra :)
På kvällen hann jag sitta och titta på bra ridning i röda ridhuset, det är nämnligen en massa duktiga ryttare här nu. Framför allt en... Kan ni gissa vem? En ledtråd är ett visst evenemang som sker här på RS imorn...
Mer om det imorn för nu ska jag soova! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0