Accidentally in love.

På förmiddagen var det dags för lite bus!! Gymkhana i Nya ridhuset stod på schemat. Vi red barbacka och gjorde massa olika grenar. Bl.a. baklängesridning, spö i koner, rida slalom med korsande tyglar m.m. Vi avslutade med höjdhoppning barbacka! Jag var i lag med Ida N, Stina S och Sabrina och vi hade hästarna Carolans, Harrison och Otto! Otto hade jag i varje gren och han var grym! Väldigt lyhörd och bra! Vårat lag vann faktiskt!! Bäst av fyra lag! :) Superkul!! Bilder togs så jag hopaps att jag kan visa några framöver ;)
På eftermiddagen påbörjade vi ett litet projekt som går ut på att vi ska skriva en plan för ett stall ( hur många hästar, anställda, anläggningen, verksamhet, säkerhet, smittobekämpningsplan osv.) och använda allt vi har lärt oss i årets Häst- och Stallskötsel!
På kvällen var jag på ett seminarium i Knytpunkten med temat Modern hästhållning. Det handlade bl.a. om Active Stable och andra lösningar på bättre hästhållning. Massa ny forskning och kunskap fick vi ta del av! Vi fick även se delar av den nya djurskyddslagen som är på förslag nu. Samt se vad vi ska sträva mot i framtiden vad gäller hästhållning enligt hästens, människans och samhällets behov! Väldigt intressant! :)
Rustica skrittade jag och travade ute idag. Travade på stallplan över travbommar ( hon var superduktig) och skrittade ut på området resten.
Nu ska jag ägna kvällen åt att skriva en genomgång av lätt sits! Vad klockan är nu? 22:17 och imorn ska jag upp och hålla i en hopplektion på morgonen. Tur att man är flexibel med sovtider ;)
Ett så kallat Active Stable. Med foderautomater och frigående hästar! Ett allt vanligare sätt att ha hästar, man sparar otroligt mycket tid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0