You might be a big fish in a little pond.

Livet är bra underbart iallafall! Tränade för Jens idag på Tågbanan och det var superkul! Jag var lite orolig innan för jag kände att jag inte hade fått full koll på galoppen än. Men i uppvärmningen galopperade vi över bockar på volt och jag fick bra med beröm från Jens sida och jag kände själv för första gången att hon verkligen fattade vad jag menar! Vi jobbade mycket i lätt sits också och tränade på att kunna rida hästen i balans, oberoende av handen, och sen kunna ta tillbaka för sitsen.  Det är inte hundraprocentigt än, men vi jobbade tillsammans nu!
Sen hoppade vi bana med långa transportsträckor, bank, pulvermangrav, små vattengravar och även "vanliga hinder" bl.a. en linje med 7 galoppsprång oxer-räcke. Vi tränade på att ha kontroll i alla tempon, även i ett högre tempo som krävs inför utomhussäsongen. Det kändes att jag har tränat på galoppen hela veckan, det har gått framåt kände jag nu! Hur kul som helst!
För övrigt var det KZ-dag idag igen, och alla trodde det var måndag eftersom att vi var lediga igår. Hade boxercise på idrotten och det var kul. Annars en helt vanlig dag!

Kommentarer
Postat av: Mamma & Pappa

Härligt Sofia, vi gläds med dig :-)

2012-03-27 @ 21:55:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0