Rosor i ett sprucket glashus är ändå alltid rosor.

Då började stalldelen av veckan! Den här veckan är jag dagelev tillsammans med mikaela vilket innebär att man har flest stalltjänster och fodringar och att man har ansvar över att leda övriga gruppen och se till att allt blir gjort. Man har även extra uppgifter såsom tvätt, göra schema för hagtider och hagbyten mm. Skulle jag skriva upp alla uppgifter så skulle det ta ett tag, men jag kan lova att dagen har varit fullsmockad! Från 06.20- 22.00 har jag bara suttit still två gånger, 30 minuter per gång- vid lunch och vid middag. Har också haft ansvar för in- och uttagning i hagar för fyra hästar i gäst. Inte så mycket kanske men alla skulle gå olika tider så det blev en del pusslande! Har också ridit dressyr på Gangster Boy för Linda. Jag kan lova att man får jobba när man har honom. Han har stora och luftiga gå farter men han är rak i kroppen och väldigt långsam. Idag tränade vi på lösgjordheten och att rida hästen mellan hjälperna. Mycket böja, ställa, flytta undan och lösgöra både fram-och bakdel samt få igenom hjälperna. Tusan vad jag fick rida men järnspikar vad bra det blev till slut! :D Rustica har bara gått promenader idag, dels för att hon antagligen har träningsvärk efter igår och dels för att det fanns noll tid till ridning idag.
Dagen har iallafall gått väldigt bra och jag har varit på superbra humör! Alla andra också. Solen bidrar ju till det och så blir det en kedjereaktion mellan oss, glädje sprider sig! Livet är bra härligt just nu, och att jag känner så hjälper ju till rejält mycket nu när jag får köra järnet under dagelevsveckan. Får ju dessutom betyg på den.. :)
Nu är det straight to bed för att sova. I med en ipren och en vitamintablett. Imorgon väntar en likadan dag till!
Hehe fast vid middagen la vi oss 5 minuter. I hallen. På golvet. Helt normalt :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0