Kvinnodagen.

Nu har jag en liten paus i dagens schema och då passade jag på att packa upp datorn som har legat i sin väska sen jag kom tillbaka från lovet för fem dagar sen. Sen dess har jag bara bloggat från mobilen, only for you guys ;) haha..
Iallafall så har jag hoppat Vivaldi för Anna-Clara idag. Vi hoppade bana med bl.a. en linje med räcke-tre galoppsprång-räcke-tre galoppsprång-räcke. Vi red först på fyra mellan men sen när vi satte ihop banan så red vi på de tre som avståndet var anpassat för. 14,5 meter. Vivaldi var så duktig, fast han inte riktigt har hittat balansen i hoppningen än. Han hoppar så runt så i landningarna tar det ett tag innan har får tillbaka balansen. Men jag kunde ändå rida rytmiskt och med ett jämnt tempo osv så jag är nöjd!
Vi hade också en väldigt rolig dressyrläralektion. Vi pratade problemlösning. Linda gav oss ett problem så skulle vi komma med lösningar, som en öppen diskussion i klassen. Problemen kunde vara till exempel att hästen, vid ryggning, sänker huvudet och backar jättefort. Vad gör man då? Hur löser man det? Väldigt roligt och lärorikt!
Nu ska jag snart gå ut och ta hand om Rustica!
Dagens stora samtalsämne har för övrigt varit det som jag antar att många pratar om idag, nämnligen:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0