First of the year.

Så, nu var det 2012 och jag har nu genomlevt årets första skolvecka!
Jag har med mig Rocksina! Hon är påväg igång, men det kommer ta lång tid!
I måndags och tisdags var det då KZ för oss, det blev två långa dagar! Här på Strömsholm var det lärarfortutbildning för Kyra Kyrklund så när vi var här på onsdagen och red dressyr för Linda så blev det sits, sits, sits och lite inverkan! Linda var superinspirerad och resultatet blev väldigt välsittande ryttare och nöjda hästar! Superkul!
Även markarbetsträningen på torsdagen för Anna-Clara gick väldigt bra! Hon hade också fått mycket ny inspiration. Jag hade skolhästen Harrison båda dagarna. Han är en ganska liten men maffig dressyrhäst med stoor gång! Skumpig trav som bara den! Därför var det bra att ha sitsträning dag 1, efter det satt jag stadigt som tusan! Svårigheten med den hästen är att eftersom att han har så stor gång så blir han lätt långsam och över t.ex. travbommar som vi jobbade mycket med på torsdagen så kan han ibland "hänga kvar" i varje steg istället fr att kliva på framåt. Försökte alltså få lite kvickare steg och det har faktiskt gått riktigt bra! Speciellt torsdagen då det var mer fokus på inverkan, inte lika mycket sits.
På fredagen hade jag dressyrlektion för min grupp på UMET (Undervisningsmetodik). Temat var Ridbanans vägar, men jag hade begränsat mig till Vänd rätt upp och serpentinbågar över medellinjen. Det gick faktiskt riktigt bra! Blev lite stressigt men jag hann med alla övningar jag hade planerat. Planeringen, ja. Tror inte ni anar hur mycket planering det ligger bakom en lektion på en ridskola!
Rocksina har den här veckan jobbat väldigt varierat, men ganska lugnt. Har hunnit med 2xlongering, 2x ridhuspass, 2x uteritter med klättring. Idag klättrade jag i skogen i en timme med Elin. Eller ja, vi klättrade ju inte hela timmen, red över stockar, runt träd och sånt där bra :) Gick super!
En annan rolig grej som har hänt i veckan är att Tessi har fått ansvar för en häst, som hon kommer att ha som sin egen. Och det är inte vilken häst som helst, utan självaste Cavat BTB! Jens häst som ska ta det lite lugnare ett tag, vilket förtroende hon har fått, vilket hon är grymt värd.
Nu ska vi snart åka in till Västerås och kolla bio, vi fick biobiljetter för ett tag sen när vi stod på en gymnasiemässa och nu tyckte vi att det var dags att utnyttja dom ;) The darkest hour blir det! Och så restaurang på det, smack!
Igårkväll blev det strömavbrott på hela Strömsholm. Man såg inte ett smack, i vanliga fall är det ju gatlyktor igång plus att det lyser i och på varenda byggnad i princip! Vi samlades i mitt rum och tänkte massor av ljus och lyssnade på lugn musik och bara pratade. Supermysigt! Sen tröttnade vi och började bli lite hungriga, så vi drog till Max och Donken för käk. Sen köpte vi lite godis och åkte hem och kollade på Harry Potter 5!
Den här helgen har såhär långt varit superbra. Bra väder (förutom den mindre stormen i fredags em) och dessutom har junior- och YRlandslagen träning här för Pether Markne och Henrik Lannér. Superkul att titta på!
Nuu efter mycket text kommer mycket bilder också!
Rocksinaa my love! I fredags longerade jag, sen släppte jag henne lös i Spottlådan. Hon följde efter mig vad jag än gjorde! Vi sprang och busade, hon gjorde små lyckoskutt. När jag stannade gjorde hon det också, och hon vända tillochmed riktigt kvickt när jag gjorde det. Känslan♥
Jossan med Ridhandboken i handen och Hanna i OnePiece, posar precis som vanligt...!
Pluggkväll med Moa och Jossan inför provet i teoretisk hoppning på torsdagen.
Jossan blev skraj...
Den där Salming...
Cavat och Rocksina!
Utsikt från Spottlådan, Röda stallet, Gula och Vita ridhusen!
Vita och Norra stallet!
Rocksina, med vinterpäls och allt! Ni kan ju tänka er hur hon ser ut bredvid Cavat då ;) Luurv!
Får ladda upp fler sen, nu måste jag snabba på lite! Mot Västerås om en halvtimme!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0