Fairytale of new york.

Dagarna går i ett. Snö och kallt och mörkt. Jag hoppas att det här är min sista vinter i Sverige på många år. Hästarna jobbar på som vanligt. Rustica var ju med på öppet hus-showen i lördags. Jag skrev ju att det bara var vi två från rsg3, men vi hade missat att ridledarna i våran klass också skulle ha representanter, så vi fick rösta fram två till! Anyhow, det var väldigt kul! Vi hoppade en bana, två stycken samtidigt, som spegelritt dvs vi red samma bana samtidigt fast spegelvänt.. Skulle vara på synkade som möjligt. Och så fick vi stilpoäng på ridning och utförande, flera punkter. Jag och alex vann inte men vi var väldigt nöjda ändå! Vi var nöjda med våra hästar som klarade av att bli inlindade i glitter, hoppa runt i ett extremt dekorerat ridhus och ta applåder från en stoor publik!
Hippolog-tvåorna vann, grattis till dom! :)
Idag gick Tessan dressyr för Linda, och det gick bra. Hon var väldigt pigg, i första galoppen studsade hon fram, ivrig som bara den. Hon lugnade sig sen och gick väldigt bra.
Rustica har skrittat ut i kylan idag, hon fick gå i djupsnö och så, bra jobb :).
Red snöret i gula ridhuset idag också. K1, beridna högvakten, som äger hästarna var och kollade och dom verkade nöjda :)
För övrigt så har jag och Tessi jobbat med vårat projektarbete, att göra en plan för att bygga en anläggning, samt se vad det kostar. Hur svårt som helst!!! Men vi ska klara det! Någon som kan hjälpa till med lite tips?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0