Presentation :)

Tänkte dra en kort presentation av mig, mina hästar och mitt liv i det stora hela såhär i början av det här blogg- och skolåret! :)
Jag heter Sofia Sundqvist, precis 18 år fyllda och jag kommer från Vingåker/Katrineholm. Jag bor där på en gård med min mamma, pappa, lillebror och djuren. Jag går mitt sista år på Ridsportgymnasiet Strömsholm med inriktning SportHopp, och därför bor jag på Strömsholm under terminerna.
Jag har för tillfället två hästar. Rustica, som är min bästa häst och som jag precis har börjat tävla 130-klasser på. Henne har jag haft sen i Februari. Hon är en häst med otroligt bra psyke, att hon dessutom passar mig väldigt bra rent ridmässigt gör ju inte saken sämre. Jag lär mig och kommer att lära mig väldigt mycket på denna häst! Hon är 11 år gammal, Holsteiner e: Raphael- Spitzweg.
Jag och Rustica, även kallad Stickan:
Min andra häst heter Rocksina och henne har jag haft sen Februari 2010. Jag har alltså haft med henne till Strömsholm sen ettan. Hon är en väldigt speciell häst, hon har massor av kapacitet egentligen men hon är lite för försiktig av sig för att kunna visa det än. Våran väg har varit lång. Vi köpte henne i Tyskland och hon var väldigt svår för mig i början. Förra hösten var vi tvungna att operera bort en lös benbit som hade börjat flytta på sig i ett bakknä. Rehabiliteringen tog väldigt lång tid men nu är hon helt frisk och fräsch! Just nu, från skolstarten så har jag lånat ut henne till en kompis som också går SportHopp p.g.a. att hon har fått problem med hästen som hon egentligen skulle ha i utbildningen. Rocksina är Westfahler e:Rockwell-Pilot och hittills har jag tävlat 115 på henne.
Jag och Rocksina, även kallad Rockan:
Jag har ridit sen jag var väldigt liten och jag har haft en rad olika ponnyer och hästar som jag har tävlat hoppning på under alla år. Efter gymnasietiden siktar jag på att jobba med hästar. Gärna utomlands till en början. Jag vill tävla hoppning på högsta nivå och jag tänker jobba så hårt jag kan för att nå dit. Hur lång tid det än tar!
Jag och min första storhäst Top Gun, 154 cm hög. Världens bästa första häst.
Jag och ett litet tokigt rödhårigt ponnysto jag en gång ägde.
Det var mitt hästliv lite kortfattat, mer om mig kommer ni att få veta under årets gång. Om ni väljer att följa den här bloggen dvs :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0