En bra dag.

Idag har varit en kanondag! Började, efter morgonstalltjänsten då, men dressyr för Linda. Hade Silas, som var Sveriges bästa 7-åring i hoppning en gång i tiden. En fin häst alltså, men stor och stel och inte helt lätt!! Det gick ändå bra tycket jag :) börjar tappa lite i aemställnibgen så idag tränade jag bl.a. På att kunna slappna av i en bättre hållning så att armarna hamnar rätt! :) axlarna bak, bröstet upp, armbågarna intill kroppen, buren hand med tummen högst, känn sittbenen, spänn magen, slappna av resten- där har vi det!!
På eftermiddagen åkte vi med klassen till Arosfortet i Västerås! Det är som BodaBorg, man ska klara av olika rum och samla poäng. Jag var i lag med Jossan och Therese och vet ni vad..? VI VAR KLASSENS BÄSTA LAG! vann då massa toblerone! 11 banor klarade vi, på olika poängsnivåer. Sen blev vi bjudna på glass också, lyckan var gjord!
På kvällen hopptränade jag ROCKSINA för Daniel. Och alltså herregud vilken känsla! Hon hoppade helt super! Rakt, runt, kraftfullt och hööögt över hindren! Hon var glad och positiv också, även om hon blev lite trött på slutet :) tar på krafterna att hoppa så ambitiöst som hon gjorde! vi hoppade bana och jag hoppade väl som högst typ 110, fast jag lovar att hon hoppade som att det var ett antal decimeter högre! Den här känslan kommer jag att leva länge på! :)
Dagens hinderuppställning:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0