What goes arround comes arround.

Det finns många som inte har några som helst förutsättningar, ekonomiskt eller talangmässigt, men ändå har en dröm att bli toppryttare. Jag tror stenhårt på att vem som helst kan bli proffs bara man är villig att kämpa och ge allt för att nå sin dröm. En riktig inspirationskälla när det gäller detta är min kompis Tessi som inte har någon egen häst men som alltid har tagit alla tillfällen hon har kunnat att hjälpa andra med att rida deras hästar. Hon har verkligen visat framfötterna här på Strömsholm och hjälper idag både Anna-Clara och Jens bl.a. Hon har till och med en av Jens hästar som sin egen, och det är verkligen inte vem som helst som får det ansvaret som ni säkert förstår! Det är denna tjej verkligen värd.
Jag tror också att oavsett om man har en rik pappa eller besitter en supertalang så kommer man änså ingenstans utan hårt arbete, tidiga mornar och sena kvällar i stallet, och äkta engagemang.
Ingen rider VM utan att ha kämpat för det i x antal år, så är det bara.
Tessi och jag i Falsterbo i somras. Snygg är hon också.
Tessis blogg: http://thereseolssons.blogg.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0