What do you want to be in five years? Happy.

Idag red jag dressyr för Linda. Hade Qubik, en stor häst e: Electro-Solid. Gick riktigt superbra idag! Tränade övergångar på böjda spår, mest trav-galopp-trav. Försöker man bromsa Qubik med handen så viker han bara in näsan och springer iväg så jag fick träna mycket på att verkligen rida med sitsen, väldigt bra. Fick också se till att han spårade hela tiden vilket inte var det enklaste. Han blir också lite för kvick i steget trots att han är så stor så det gäller att få honom att vila lite på steget. Red massor utan stigbyglar idag också och jag fick till sitsen riktigt bra. Det gav resultat. Superroligt!
Ikväll ska jag träna Pyret för Anna-Clara, hoppning. Blir nog kanonkul det också. Blir dock sent så utvärderingen kommer imorn!
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0