Set fire to the rain.

Äntligen fungerar både internet och mobil igen!
Förra veckan tränade jag ju då för Jens för första gången och det var riktigt kul! Det gick riktigt bra i uppvärmningen när vi lösgjorde bogarna med en övning. I hoppningen behver jag ju fortfarande träna på att kunna hålla en engagerad galopp i högt tempo. Tycker dock att det går bättre och bättre.
Resten av veckan flöt på som vanligt med roliga träningar i både hoppning och dressyr på skolhästar samt trimning och uteritter med Pyret. I helgen var jag i Karlstad och firade pappa som fyllde 50. Nu är jag tillbaka igen och idag var jag på KZ. Hade Beep-test och Step-test nummer två och båda var ganska mycket sämre än sist, trots att jag har tränat mycekt mer efter det. Kan bero på antingen att vi inte värmde upp innan utan Beep-testet blev våran uppvärmning.. Eller så har jag helt enkelt någon infektion i kroppen som gör att jag inte riktigt är på topp. Jaja tänker inte hänga upp mig så mycket på det, jag känner ju att jag har fått bättre kondition och styrka och det är det som räknas.
Nu på kvällen red jag i Röda Ridhuset och tog hjälp av en bock för att kontrollera galoppen. Det gick hyffsat bra idag men jag vågar inte riktigt lite på det jag känner, blir så osäker på mig själv. Mend et är samtidigt väldigt nyttigt att få prova sig fram själv och upptäcka saker. Bra med stora speglar i ridhuset! Har till exempel märkt att Pyret gärna fattar galopp med innerbakbenet lite innanför spåret om man inte är med och passar det. Jobbar också massor med tempoväxlingar och rider en hel del utan stigbyglar. Flyttar för skänklarna och försöker hålla takten och rytmen. Ska nog försöka ta någon dressyrlektion med henne snart. Behöver nog det.
Anyway, nu ska jag skriva en utvärdering på en träningsdagbok som jag har skrivit i 7 veckor, sen ska jag sova.
Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0