It's Friday.

Hade en lugn förmiddag idag då jag fick sovmorgon till halv 10, då jag skrittade ut Cerrado Z. Efter lunch red jag Amadeo för Linda och Marianne. Gick bättre idag, så himla rolig häst! Waaa!
Sen hoppade jag Rockan för Marianne. Red en serie med travbom, 2,5 m till ett kryss, 3 m till ett räcke, 5,5 m till en oxer och sen två galoppsprång till ett räcke. Även ett kryss med galoppbom på båda sidorna och ett sockerbitshinder på volt. Gick helt okej, men det är en del annorlunda instruktioner som är lite annorlunda än vad jag brukar få höra. Så det är lite korsdrag i huvet på både mig och Rocksina tror jag. Det gäller att försöka pussla ihop det nya med det gamla och inte ändra för mycket, utan förbättra det system jag har. T.ex. Om dom säger att jag ska göra annorlunda med händerna så får jag inte sluta tänka på vad jag gör med skänklarna. Vilket absolut inte är enkelt! Det här har hänt mig förut, men nu känner jag iallafall att jag har en grund att stå på, det är ett framsteg för mig. Har även fått beröm för min sits, det har jag Strömsholm att tacka för! Liksom mycket annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0