What a lovely day!

De här dagen har varit låång och det har hänt en hel del! Riktigt varmt har det också varit! En av tjejerna jag jobbar med hade en ledig dag, så det blev lite extrajobb. Dagen började med ( efter fodring, mockning och utsläpp av hästar i hagar och skrittmaskin) med uteritt på Cerrado Z. Därefter jobbade vi några hästar på fältet, mycket i galopp. Jag red då Clara ( antar att hon egentligen heter Chausette Polo..), ett sto som har gått 1.50 och hoppat 1.80 med Linda, barbacka. Riktigt kul var det faktist! Skrittade sen ut Touch och Spring G, jättefina hästar! Jobbigt att bara få skritta då men ;) Longerade också Centon. 
RockanSmockan då? Jo hon fick ett pass för Linda som gick sådär. Hon var rätt trött efter igår. Imorn ska hon få en vilodag innan vi börjar med hoppningen på fredag! Vi jobbade iallafall med galoppen och galoppombyten. Jag hade också ett av mina psykiska sammanbrott ( ni som känner mig som ryttare vet vad jag menar...), satt inte jättefint. Det var ett tag sen jag hade ett också. Linda berättade att hon visste precis vad jag går igenom eftersom att hon hade nåt liknande när hon började träna för Jessica Kürten. Först fungerade ingenting innan det föll på plats och blev bättre. 
Mamma var här idag också. När jag hade jobbat klart så åkte vi in till Trosa och åt pizza vid hamnen. Så kempego stad alltså! Lite godis och sånt hann vi också med att köpa så nu tas dom förlorade kalorierna igen!
Psst, om ni vill veta mer om någon av hästarna jag nämner, kolla in: http://www.lindaheed.se/sida7.html

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0