Looks like paradise.

Hoppade idag på förmiddan, och egentligen gick det ganska bra. Men jag hade dålig känsla genom hela lektionen så jag va inte nöjd alls ändå! Kanske för att jag hade skyhöga krav på mig själv och att det va träning på ett program som vi ska ha prov på om två veckor. Ville liksom att allt skulle vara perfekt.
Iallafall så har det varit hopp-demo idag också! Om framhoppning denna gång och jag skrev upp allt. Just framhoppningen på tävlingar tycker jag är det jobbigaste med hela tävlingen. Det är så stressigt och trångt, samtidigt som man försöker rida perfekt innan man går in på banan. Fick väldigt bra tips och så iallafall!
Bild från framhoppningen i globen, som det klagas mycket på. Den är liten och trång med tanke på hur många som får rida samtidigt där. Då gäller det att kunna hålla sin plan och inte bli störd.
Nu på kvällen red jag dressyr. La ut två bommar på ena kvartslinjen, alltså en bit in på långsidan, med 6 galoppsprång emellan. Väldigt bra övning, även fast den är så enkel! Båda jag och Rocksina får tänka till även fast vi dressyrar. Jag red igenom henne ordentligt eftersom att det inte kändes så bra på förmiddagen, och hon var till slut så himla fin! Då blev jag glad och även den här häst-dagen slutade lyckligt iallafall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0