The rest is still unwritten.

Vilken dag jag har haft! På förmiddagen räknade vi foderstater, vi har lärt oss det i veckan och det är inte enkelt nånstans! Men man har stor nytta av att kunna det så det är roligt ändå. Efter lunch så red jag hoppträning med Kastanj, en skolhäst som är 25 år! Därmed är han skolans äldsta. Han har stått på Strömsholm i hela sitt liv och är ett bevis på att Strömsholms utbildning av hästar ger hållbara och välmående hästar! Kastanj var pigg och ivrig när vi hoppade och vi tränade på relaterade avstånd, dvs att kunna rida ett visst antal galoppsprång mellan hinder på rakt & böjt spår. Gick hur bra som helst och det va såå roligt! Sen trimmade jag Rocksina i hoppsadel och red igenom henne ordentligt inför imorn, för då ska jag tävla. Jobbade med att hon ska gå precis på det spår jag vill, i det tempot jag vill och i den formen jag vill. Att jag ska ha full kontroll på henne helt enkelt. Det är mycket svårare än man tror, det är så lätt att ett bakben eller en bog faller ut lite. Det gick riktigt bra i slutet iallafall. Jag har även åkt hem över helgen, första gången sen lovet. Schemat imorgon är fullproppad, det blir en rolig dag.
Nu ska jag sova, det blir tidigt imorn.
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0