Stronger than yesterday.

Okej, idag red vi ut. Det var dödligt kallt, och det är inget jag bara säger! Men vi höll humöret uppe ändå och efteråt blev det varm choklad och kladdkaka på Markan :D
På kvällen var det träning för Jens. Det gick SÅ bra! Efter första övningen sa han "Man tror inte att det är sant!"
Blod, svett och tårar, men visst går det! Temat för lektionen var att man inte ska behöva rida med tyglarna alls. Bara säte och skänklar, och ha hästen i balans ändå. Hoppade t.ex. en serie med fyra studs-ett galoppsprång- räcke- två galoppsprång- oxer- ett galoppsprång- räcke utan att ta i tyglarna. Slog knut på dom och lät dom hänga, vi fick hålla i manen istället och reglera tempot med överlivet. Superbra för både Rocksina och mig. Hon fick verkligen tänka själv för att backa av och använda kroppen. Efteråt kände jag att jag kunde lita på henne mycket mera, vågade rida på mer frammåt också. BRA. Men jag kommer ha en farlig träningsvärk imorn. Dels från gymmet igår, eftersom att jag inte har träningsvärk idag, och från träningen nu då. Plus att man spänner sig konstant när det är såhär kallt!
Har också haft betygssnack om ridningen idag också, det var positivt! Kul! Mindre positivt är väl då att jag kan tappat bort min mobil.. Inte kul! Men vad ska man göra.
Sova nu! Klockan är ju ändå tolv och jag har varit igång sen 8 imorse. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0